Monday, May 23, 2011

IB itu mengajar aku

Dear diary,
Hari ini aku terasa seperti mahu mencatat sesuatu. Sesuatu yang tidak mungkin berulang pada masa hadapan aku, that's it the only moment I'd had gone through.

7 July 2009
Hari pertama menjejakkan kaki ke bumi asing Kolej MARA Seremban. Melihat bangunan yang agak ancient membuatkan aku terkaku sebentar dan terjun ke dunia IB.

Tangga Hogwart yang melingkar-lingkar di dalamnya sering membuatkan heels aku tersalah landing. Dan seperti biasa orientation week bermula which marked that's the time you'd get to know new people and being introduced to the new environment. Dan seperti biasa, aku akan menjadi seketul makhluk yang pasif.

Hari-hari berikutnya ...
IB students diperkenalkan dengan TOK, EE, CAS ... huh apakah ? TOK (Theory of Knowledge) yang telah memutar pusingkan kepala tahap 180 degree. Soalan pertama yang aku dengar berkaitan dengan TOK ni,

"This is a chair (sambil ditunjukkan ke arah sebuah kerusi). Then is it still a chair? (ditunjukkan sebuah kerusi yang telah diterbalikkan)"

 Nak jawab apa?

Somehow CAS (Creative, Action and Service) was the best part.


Friends are great ! MD 52 is the best !! You gave me the best days of my life ...
Best wishes to

Atiah, Shikin, Kila, Izni, Siti, Aisyah, Nisah, Jian, Mahirah, Anis, Hanafi, Afiq, Syapik, Bonny, Padel, Fakri




22 May 2011
Lastly I stepped out of KMS. It's been 2 years.
Gonna miss you KMS. Pahit manis EE, lab report bagai tidak akan aku lupa. Terima kasih kpada para lecturers who to be mentioned as the best lecturers. All of them are merely helpful and friendly. No doubt.









2 comments:

atiah iberahim said...

best.sara pun light up our life gak.muah muah muah.sarangeyo.ukhwah filah. :)

Sara Hanapi said...

insyaAllah ukhwah fillah =)