Saturday, January 1, 2011

2011

Unbelievingly, 2010 has ended. Hello 2011 !

And parallel to this, I'm getting close and close to 20th in age. Huu terasa masa sangat pantas berlalu sehingga daku tidak terperasan umurku kian meningkat, kerut-kerut di wajahku bakal timbul tak lama lagi. This is the right time I'm looking forward, looking for what? Hah yang tu lah? Hah?

Typical question being asked randonly when a new year menjengah is apakah azam tahun baru anda?

Jawapan :

Aku tidak mempunyai azam baru melainkan azam yang sama seperti tahun-tahun dahulu which is to become a better me. Physically and inside. Physical tu maksudnya, I wanna look flawless with my Garnier.

Aku mahu lebih bertakwa kepada-NYA

"Ya ALLAH, bantu aku !"

Seriously, aku sangat-sangat lemah bila bersendirian. In a way, without good clan around, I'd be lost. Yeah iman turun dan naik kan, itulah norma manusia. Somehow what I feel now is that iman aku turun secara mendadak bila takde kawan2 yang rajin mulut memberi peringatan. I miss college clan yang sangat helpful. That's the biggest part in college yang aku rindu.

Talking about college, I'm heading there tomorrow ! Yeah tomorrow ! A month ran extremely fast. And I hate it ! *Tears drop down slowly*

Aku nak jadi anak mithali

To mama and abah who impossibly read this entry, I love you !! *tetiba* Seriously lah ni, aku nak jadi anak yang baik untuk mereka, focussing on the sense of being a good cook at home. Sebab aku jarang sekali dapat memuaskan hati mereka setiap kali aku masak. Kan Abby kan ? Sebab apa ek? Sebab aku malas, mwahaha.

Aku nak fly !!

Ini part yang paling mendebarkan. Hoo spooky gtewh~ Frankly selama setahun setengah aku memegang jawatan sebagai pelajar IB kat KMS, aku tak pernah rasa aku study dengan serius. To admit, kadang2 orang nampak aku macam study kuat, but in fact NO ! Hell no~ Nampak jek luaran camtuh tapi don't judge a book by its cover. Eh?

Untuk sem ni, aku nak pasang azam seutuh-utuhnya bahawa aku nak struggle betul2 di samping memohon bantuan dari-NYA so that I'll go over the cut-off point yang MARA dah tetapkan. Then in Aug or Sept, I'll fly !! Where to? Tengoklah rezeki nanti, insyaAllah. Ohh Czech Czech.

All in all

HAPPY NEW YEAR to all. May your life be blessed, insyaAllah...

No comments: