Wednesday, June 24, 2009

Post hari ni

"Awak dah kahwin ke?" tanya Zainal Abidin kepada Rajandren yang berpakaian sari berwarna coklat yang tersenyum dan mengangguk.

Rajandren mengakuinya bahawa mereka berkahwin secara tradisional tetapi belum didaftarkan kerana beliau belum menukar status jantinanya dalam kad pengenalan.

"Macam mana saya nak gelar awak ni, Puan atau Encik? Macam ini sahajalah, saya panggil awak Encik sahaja ikut macam yang tertulis dalam kad pengenalan," kata Zainal Abidin, yang menambah ini adalah kali pertama beliau berjumpa kes seperti ini.

p/s: dialog seorang 'isteri' menjamin suaminya di Mahkamah Seksyen ibu negara yang dituduh terlibat dalam satu rompakan.

Beberapa bulan lepas, ada akhbar tempatan mengeluarkan satu artikel, kenapa bilangan 'perempuan tak sejati' semakin bertambah. Dan hasil kajian yang dijalankan ke atas tikus makmal mendapati bahan kimia yang terdapat dalam asap kenderaan merangsang peningkatan pengeluaran hormon oestrogen dalam sistem tubuh lelaki. Bagi sesiapa yang tak tahu, lelaki mempunyai rembesan hormon ostrogen(hormon dominan wanita) yang peratusannya kecil, so kalau kuantiti ostrogen bertambah, lelaki tu lelaki ke perempuan?? Hehe aq tak berani jawab. Aww...

p/s : post kali ini seolah-olah aq dah diiktiraf jadi doktor jek....

Mengalahkan perempuan sejati...kui3

Disebabkan keadaan kurang normal tu, ada yang memutuskan nak ubah jantina...huhu ngeri beb.
Bagi umat Islam, semestinya kita sedia maklum hukum mengubah ciptaan Allah apalagi apabila bertentangan dengan adat kebiasaan umat manusia.

Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:”Allah mengutuk wanita yang bertatu atau minta ditatu, wanita yang mencukur alis dan mereka yang meminta dicukur alis mereka, wanita yang membentuk giginya agar kelihatan cantik dan mereka yang mengubah ciptaan Allah.”

Tiba2 aq teringat kisah tahun lepas masa aq dok rushing shopping barang keperluan nak balik hostel. Eyy bengkak hati aq kejap tengok sekumpulan maknyah dok tayang rambut ala2 Nicole Scherzinger dalam iklan Clear tuh. Disebabkan show tak berbayar drg tu, cashier tu jadi terpesona kejap n kerja pun jadi slow ...ish. "Aq nak cepat ni", bisikku dalam hati...hik3. In consequence, aq terlambat sampai kat gate sekolah melebihi masa standard iaitu pukul 6 ptg. (macam tak biasa jek)huhu~ Semua maknyah tu punya pasal....

Moral of the story above:
- kerja kena profesional
- jangan shopping needies last minute
- jangan tayang rambut depan public...aurat(tapi maknyah apa kes?)
- bersyukurlah dgn ciptaan tuhan ke atas anda sekarang...semua kejadian ada hikmahnya

No comments: