Monday, August 15, 2011

Darah B

Aku ekstrak sebahagian daripada entry cik Fab.
Entry ni khusus untuk yang berdarah type B je, haa kau yang bukan darah type B pergi kat link cik Fab. 
Aku tak berani nak menyatakan kesahihan fakta ni, tapi ada jugaklah fakta yang memang terkena batang hidung aku yang mancung ni. 
Jenis Darah B adalah Pemburu (Hunters)
Mereka berdarah B adalah golongan yang periang, memiliki semangat dan aura personaliti yang kuat dan tersendiri. Dalam waktu yang sama, mereka tidak menghiraukan apa orang lain fikir tentang mereka dan liar. Mereka boleh menjadi sangat lemah, pemalas dan kurang sabar. Namun, mereka juga sangat bersungguh-sungguh (passionate) dengan apa yang mereka mahukan.
Peribadi Asas:
Pantas membuat keputusan, boleh menjadi sangat fleksibel, tidak kisah pada peraturan, menghormati penemuan sains dan perkara praktikal.
Kadar Toleransi:
Mengekalkan sepenuh minat pada apa yang mereka lakukan, kelihatan tidak sabar, tidak sukakan kerja yang berulang.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:
Sukar melupakan hubungan terkini tetapi mudah melupakan kenangan masa silam.
Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Seorang yang ‘expressive’, ‘cool’ dan bersifat objektif, walaupun selalu bergurau tetapi boleh menjadi sangat pemalu, cepat menukar ‘mood’ seperti cuaca, tidak boleh berhenti merungut apabila mereka kecewa.
Bagaimana mereka bekerja:
Kreatif dan memiliki idea baru, tidak boleh membezakan kerja dan hobi, sukar menerima arahan, tidak gentar mencadangkan perubahan yang inovatif dan tidak takutkan kritikan.
Mereka yang berdarah B juga, adalah Sempoi! Itulah ungkapan yang paling rapat dengan anda. Anda lebih selesa dengan kesederhanaan.

Dalam perhubungan pula anda adalah individu yang terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang dalam apa jua perkara. Dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan, anda lebih gemar melaksanakannya dengan cara anda sendiri.

Anda adalah individu yang kreatif dan fleksibel, mudah bagi diri anda untuk meletakkan diri sendiri dalam apa jua situasi mahupun kelompok golongan tertentu.

Anda adalah individu yang bijak bersosial. Namun ada kalanya sikap anda yang gemar berdikari dan tidak gemar meminta bantuan orang lain itu, mampu mendatangkan masalah buat diri anda dan sekali gus memperlihatkan kelemahan pada diri sendiri. Anda harus ingat bahawa, tidak semua perkara kita boleh menyelesaikannya secara bersendirian.

Komen :
Yang aku highlight tu yang paling obvious kot. Yang bab-bab perhubungan @ relationship, sila letak ke tepi sebab aku tak berapa minat nak tahu. Yang lain-lain ada yang betul ada yang macam karut. Apapun, people around yang judge. 
Nak tahu lagi ? Click here

5 comments:

SHURA said...

wow!! blog berwajah baruu ..saya pun berdarah B jugaak ;)

Nurul Shahira said...

sarr..u darah b ke? ai darah b tau! yup, almost tepat. huahuahua. :D

Sara Hanapi said...

comel kan wajah baru ni, seperti tuannya. yeahh dh jumpa dah donour, shura n shira, kang jadi pape kat org, jgn kedekut darah ye =P

Unknown said...

aku darah B....tapi x samer pon

Sara Hanapi said...

part 'kurang sabar' tu mcm fit you jek bonny